HVILKEN INDFLYDELSE FLYET HAR PÅ DIT FALDSKÆRMSSPRING

Du skal ud og springe faldskærm! Hold da op! Det bliver fedt! Du er allerede godt på vej..

Allerede når du træder ind gennem døren hos os, kører adrenalinen, og du vil gerne have at alt er perfekt! – Det vil vi også. Vi forsøger hele tiden at gøre din oplevelse hos os så perfekt og gnidningsfri som mulig. Og det er en af grundene til, at vi hos Dropzone Denmark har Danmarks største, mest komfortable og hurtige faldskærmsfly. En Cessna 208 Caravan. Den giver os driftsikkerhed og mulighed for at lave rigtig mange faldskærmsspring, som er med til at tilbyde dig en bedre oplevelse.

Er det så underligt at vi er enormt stolte af at have denne flyver som centerstykket på vores faldskærmscenter? Ikke hvis du forstår hvilken indflydelse flyveren har på dit faldskærmsudspring - hvad enten der er tale om et tandemspring eller et solo faldskærmsudspring.

Her er grunden til, at flytypen du vælger at springe fra, har betydning for dit faldskærmsudspring:

1.
Højde
En smule tid på nettet afslører at ikke alle steder du kan købe et faldskærmsspring tilbydes du den samme udspringshøjde – og hvordan kan det så være?
Det mest almindelige faldskærmsfly i verden er C-182. Et lille stempelmotorfly med plads til 4(5) springere, som har været arbejdshesten i faldskærmssporten i mange år. Men den har sine begrænsninger. Det er sjældent en god forretning at flyve højere end 3000 meter. Skal den højere tager det lang tid, hvis det overhovedet er muligt. Den har simpelthen ikke motoren til det. Samtidig er det et meget lille fly som man ikke har lyst til at sidde i, i så lang tid. Dette leder videre til næste punkt:

2.
Fart

Som er den tid det tager dig at komme op til udspringshøjden. Selv hvis udspringshøjden er den samme (4000 meter/13.500 fod), så tager det ikke altid den samme tid at komme derop. Flytypen kan afgøre om den tid du skal sidde og være nervøs i flyveren er 15, 30 eller 45 minutter. En flyver med en stor, stærk turbinemotor får dig, din instruktør og dine venner i højden i en fart, på behagelig vis, og med en udsigt som hurtigt ændrer sig på den anden side af vinduerne.

3.
Komfort

Kan du huske den lille c-182 vi talte om lige før? Stort set alle springere i verden har siddet på gulvet i sådan en, men så snart vi prøvede at springe fra et større fly, ville vi gøre alt for at springe fra et igen. I en c-182 kan man klemme 4 (5) springere ind på gulvet. Man sidder i “futtog” og tæt pakket som den klassiske sketch med de mange klovne i en folkevogn, i en stilling så akavet at du tror det er løgn. Hvis du kan mærke dine ben igennem hele turen besidder du magiske kræfter.

Vores fly er en limosine i sammenligning – og du kan tro vi nyder det. Vores Caravan transporterer vores kunder og hårdtarbejdende staff op til udspringshøjden på den mest sikre, komfortable og hurtige vis, og du kan tro vi er stolte af det! Du sidder på en god, polstret bænk og kan kigge ud af de store vinduer på heden, søerne og Vesterhavet. Og du skal ikke spekulere på, om nu også din instruktør kan mærke sine ben. Han sidder sandsynligvis og nyder turen lige så meget som du gør.

Du kan læse mere om vores flyver her, og hvis du har mod på det, kan du reservere en plads i flyet til dit livs største oplevelse på vores bookingside. Vi glæder os til at tage imod dig. 

Du kan desuden købe et gavekort til faldskærmsudspring til én du holder af, så I kan få en uforglemmelig oplevelse sammen.

 

Kim Bo Larsen
Tidligere ejer og Safety & Training Adviser under USPA (S&TA) på DZDK

Kim Bo Larsen er en passioneret faldskærmsspringer og har han sprunget faldskærm f.eks. over de majestætiske tinder i Himalaya, krydset nogle af verdens koldeste egne på skiekspeditioner og vandret i de varmeste ørkener. Kim er en tidligere ejer af og instruktør hos Dropzone Denmark.

Antal spring: 8.000+